Kerk-TV informatie.

Kerk-tv

Kijkt u nog wel eens naar een kerkdienst via internet? Live of achteraf? In de coronatijd zijn we er mee begonnen. Het was toen een groot succes en een mooie manier om de kerkdienst door te kunnen laten gaan. Ook al waren we toen maar met een handje vol mensen in de kerk. Alleen die om de dienst mogelijk te maken. Maar ook nu de kerk weer gevuld is, merken we dat er nog iedere zondag kijkers zijn. En daarom gaan we er mee door. We kunnen in het systeem wel zien hoeveel kijkers er zijn, maar jammer genoeg kunnen we niet zien wie dat zijn. Want we zouden wel eens willen weten wat de mensen er van vinden. Zijn bijvoorbeeld de uitzendingen makkelijk te vinden via internet? Bent u tevreden over het camerawerk? Is het geluid goed te verstaan? Kunt u de tekst en muzieknoten van de liederen duidelijk lezen. Vindt u het handig dat ze in beeld gezet worden? Als er soms iets niet helemaal goed gegaan is tijdens de uitzending, krijgen we dat wel te horen. Dan weten we weer dat we het niet voor niets doen. Maar we staan open voor suggesties, want het studioprogramma dat we gebruiken heeft heel veel mogelijkheden.

We verheugen ons in een groepje vaste kijkers, maar voor de mensen die het vergeten zijn en af en toe toch benieuwd zijn hoe de dienst op zondag gaat of gegaan is, leg ik nog even uit waar u moet zoeken om de uitzendingen te vinden.

Hoedekenskerke en Nisse hebben samen een pagina bij de website KerkdienstGemist.

’s-Heer Abtskerke zendt uit via YouTube.

U kunt ons het makkelijkste vinden via een link ergens op de eigen website van de kerken zelf. www.kerksheerabtskerke.nl, www.hoedekenskerkeprotestantsekerk.nl en www.mariakerk-nisse.nl of via het platform waar vanaf uitgezonden wordt. www.youtube.com/@kerkabtskerke455 of www.kerkdienstgemist.nl. Bij die laatste website komt u op de pagina van de kerken zelf door in het zoekveld Nisse of Ark in te vullen en dan ziet u de bewuste kerk in het rijtje staan en kunt u daarop klikken. Hoedekenskerke invullen in het zoekveld kan ook, maar Ark is lekker kort om te typen. U kunt beide pagina’s ook opslaan als favoriet in uw webbrowser.

Als vaste ploeg kerktelevisiemedewerkers hopen we u nog lang van dienst te kunnen zijn.  Excuses als het soms fout gaat. We zijn ook maar goedwillende amateurs en ook de techniek laat ons wel eens in de steek. Maar we doen ons best er iets moois van te maken. Want hoe meer mensen de kerkdienst kunnen volgen hoe beter het is. Zegt het voort.

Geen reacties

Reacties gesloten